Zumba !

Zumba er en ny treningsform, som har blitt veldig populær. Jeg har blitt bombardert med reklamer på tv om hvor fantastisk Zumba er, en god periode nå. Det er smilenes damer som hevder Zumba har forandret livet deres og, hvis du bare trener Zumba 20 minutter 3 ganger i uken, kan du få den perfekte kropp. Jeg er veldig skeptisk til all reklame om nye treningsmaskiner og treningsformer. Alt skal liksom være så enkelt og du skal få perfekt kropp ette en veldig kort periode.

Jeg trener ofte selv og vett at det meste er ikke enkelt og lettvint når det kommet til trening. På grunn av den Zumba reklamen som har blitt vist om og om igjen på tv, har jeg blitt så skeptisk til Zumba, og har bare tenkt at det er et nytt triks til å suge penger ut av lett lurte mennesker, som vil slanke seg uten å gjøre noe for det. Men nå har Zumba kommet til mitt treningssenter og noen veninner dro meg med på denne treningsformen, og jeg hadde det utrolig kjekt. Zumba er en livlig og kjekk måte og trene på. Jeg merket at jeg fikk ny energi og ble glad, så Zumba er faktisk så bra som de skal ha det til på reklamene.

Dette får meg tenke litt over hvor mye reklamen har og si. Reklamer kan påvirke oss på mange forskjellige måte, både positivt og negativt. Zumba reklamen ødela nesten Zumba for meg. Det var en så typisk Tv-Shop reklame, at jeg nektet å prøve det fordi jeg var overbevist om at det bare var tull. Tv-Shop reklamen har et rykte på seg for å være overdrevne og ofte falske. Hvis Zumba reklamen hadde vert andreledes, mer naturlig enn en Tv-Shop reklame, der C kjendiser sier det er fantastisk, damer som smiler og sier at hvis de klarer det klarer alle det, før og etter bilder av mennesker som ikke ligner på hverandre en gang, hadde jeg vert overbevist med en gang om å prøve denne nye treningsmetoden.

Et lite film og Zumba sine Basic Steps !

Vil du prøve Zumba og andre treningsformer, kan du ta en titt på Yes treningssenter

3 kommentarer »

  1. Nå fikk jeg skikkelig lyst til å prøve zuuumba! kanskje jeg også skal prøve det en dag! : )

  2. Kristina Said:

    Heilt enige i at tv – shop ødelegge litt, føle liksom at kjendisane lyge så fælt!! Har vært å prøvd ut Zumba sjøl, og syns det e knallkjekt ! Får skikkelig kick av å vrikka på rumpå !!

    Btw, nais blogg, vennen :D:D

  3. annnemarrie Said:

    jeg synes ikke bildene du viser bør være idealer. Hun damen du viser synes ikke jeg er litt pen, en gang. Jeg synes alle heller bør se ut slik som meg. Hvis noen er interessert i mine utseende-tips for å bli som meg, kan de bare si fra.


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Legg igjen en kommentar

